duminică, 27 decembrie 2009

Plasticine Plastic Plasticine


Plastic. Crăciun împachetat în pungi de plastic. Suffocated Wonderland.
Crăciunul fără existența hipermarket-urilor este absolut de neimaginat. Peste tot cărucioare pline cu fel si fel de pungi si pungulițe, toți alergăm după mâncare de parcă urmează o mare foamete. Well unora asta le face foarte bine, dar eu parcă m-am îngropat într-un mare morman de pungi de plastic și ambalaje de cadouri și aștept să mă scoată cineva de aici.Ghiciți cine o va face : un moș crăciun mare mare mare și tot de plastic. O grămadă de plastic într-o grămadă de plastic.
Baby dream in cellophane = Myself. Văd interiorul cutiei mele de conserve printr-o folie subțire de plastic și mă gândesc oare cum o fi lumea de afară? Vise și iluzii de păpușă.
Long time no see... dar lucrurile astea nu se controlează. Anul ăsta se termină într-un morman de plastic și de zăpadă și tot am impresia că încă mai cad pungi din cer. Tone de ambalaje și de pungi ecologice...tot de plastic. Anul ăsta se termină într- o pungă de celofan de ai cărei pereți se izbesc acordurile reci ale unui concert bestial: Placebo live at AngKor Wat. Anul ăsta se termină cu Drag . Total diferit de anul trecut. Lucrurile s-au schimbat și se schimbă în continuare direct proporțional cu cantitatea de plastic folosită în ambalajele jucăriilor. Probabil că se putea și mai rău de atât sau poate că lucrurile se schimbă în bine dar nu știu cum se face că eu m-am blocat în partea goală a paharului. Înghit aici la cioburi, gândindu-mă că o pot devora mai repede și ajunge la partea plina cu ciocolată și bombonele.
20: 58. Cretina aia cu voce plictisitoare și repetitivă îmi spune a nu știu câta oară că abonatul vodafone nu poate fi contactat. Urăsc telefoanele mobile, soneriile polifonice și roboțeii captivi în receptoare. Urăsc cam multe lucruri nu-i așa? De fapt nici nu știu dacă le urăsc, poate urăsc doar faptul ca totul s-a schimbat al naibii de mult și devine teribil de nefamiliar. Până și mica urbe demențială în care am revenit pare goală. Nu goală în sensul inexistenței populației pe drumurile și podurile orășeluli, ferească sfântul, așa a fost întotdeauna. Nu, goală în sensul că toate locurile pe care mai demult le găseam familiare sunt acum doar empty spaces. Cladirea imensă a pavilionului de băi unde altădată mă simțeam oarecum ca într-o oază de liniște a devenit pentru mine un morman nesemnificativ de fiare vechi. Pot să facă ce vor cu ea, să o darâme, să o reconstruiască, nu mă mai mișcă. Pot să dărâme întreg circul ăsta ambulant de clădiri,deja mi-e indiferent. Nu știu de ce. Totul a luat-o razna într-un mod inexplicabil de straniu.
Prea multe lucruri triste, parcă eu încercam să manânc partea goală de pahar fără să mă înnec cu cioburi sau să curgă prea mult sânge. A venit marele Santa care thanks God nu era de plastic,și mi-a adus un morman de haine care m-au bucurat teribil pentru ca haine nu ai niciodată prea putine, nu-i asa? Ca în fiecare an împodobitul bradului a căzut pe mâna mea și din nou a ieșit demențial, am văzut asta în ochii pisicilor care abia așteptau să ronțăie firul de la instalația cu multe multe beculețe colorate care sclipesc în ochii de ET ai lui Mitza.
Astea sunt singurele lucruri care nu s-au schimbat. La noi înca mai vine moșul, încă mai împodobesc băduțul cu cea mai mare copilărie și pisicile sunt tot acolo. Neschimbate, chiar dacă a trecut atâta timp peste noi și tot ce era cald înainte a devenit al naibii de rece.
”The past will catch you up as you run faster” spune Brian Molko. Mi-e imposibil să nu-l cred. Parcă m-a invadat dintr-o dată copilăria aia cu un crăciun de poveste. Vreau să scot inocența din coșul de gunoi și nu prea reușesc să aduc la lumină decât scânduri dintr-o corabie eșuată pe undeva prin pacificul de altă dată din care ieșea peștișorul portocaliu care te dădea afară din joc. Și trebuia să îți acoperi ochii în timp ce ceilalți fugeau să se ascundă. Ceilalți fugeau.Fugeau
ceilalți
toți
ceilalți

Placebo-Drag http://www.youtube.com/watch?v=NHYcim_Ya0A
Placebo- I know http://www.youtube.com/watch?v=DZP4lbp9jBA
Porcupine Tree- Baby Dream in Cellophane http://www.youtube.com/watch?v=FwhQQ3h8YB8

Niciun comentariu: